Jag läste just en artikel om hantverkare osm profilerar sig med att han håller överenskomna tider. Det har tydligen funkat jättebra, han har hittat sin nisch ”den punktliga hantverkaren” och kunderna är nöjda. Ja, det är väl bara att gratulera, eller? Borde man inte bli allvarligt oroad av att punktlighet är ett tillval istället för en förutsättning? Kanske inte. Jag har funderat vidare på andra branscher och nya möjligheter att skapa sig en unik profil. Hur trovärdigt blev det?
Flygbolaget som stärker upp sin säkerhetsimage med att
98% av våra piloter är nyktra!
IT –företaget som jagar nya kunder med att
Många av våra tekniker har använt Windows-flera gånger!
Arbetsgivaren som vill bli en mer attraktiv arbetsplats rekryterar med det offensiva budskapet
Vi betalar lön till våra anställda!
Eller varför inte hyresvärden som annonserar att
De flesta lägenheterna har elektricitet och rinnande vatten!
Skulle du anlita någon av dom?
Lycka till!
Eva
fredag 22 oktober 2010
Prenumerera på:
Kommentarer till inlägget (Atom)
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar